Rondleiding Schnitgerorgel VOL

Registrations have closed.
Rondleiding Schnitgerorgel VOL

50 50 people viewed this event.

Unieke rondleiding in het grote Schnitger-orgel van de Martinikerk Groningen.

Het grote Schnitger-orgel van de Martinikerk, het mooiste orgel van Nederland, is in de maand april in groot onderhoud. Alle 3500 (!) pijpen worden gestemd en kleine reparaties uitgevoerd zodat dit eeuwenoude instrument voor de komende jaren weer helemaal piekfijn in orde is.

Voor liefhebbers van orgelbouwtechniek hebben we een heel bijzonder en uniek aanbod. Tijdens de werkzaamheden organiseren we namelijk rondleidingen in het orgel.

Orgeladviseur Theo Jellema neemt je mee naar boven en vertelt alles over de werking van het orgel. Werp een blik op de eeuwenoude pijpen, leer over de mechaniek en bekijk het front van dit prachtige instrument van dichtbij.

Deelnemers moeten wel een paar (wentel)trappen op kunnen klimmen en tassen mogen niet mee.

De rondleidingen zijn gratis en beperkt beschikbaar ( max 6 personen )

Aanvullend informatie

Aanvullende informatie