Benefietavond Schnitger orgel Martinikerk

Ze heeft niet veel sterallures, “de Grande  Dame”, het wereldberoemde Hoofdorgel  in de Martinikerk, gebouwd door de beroemde orgelbouwer Schnitger. Uitgeroepen door de Volkskrant tot het mooiste orgel van Nederland bezitten we hiermee een uniek stuk erfgoed waar we als Groningen trots op zijn!

Maar na zoveel jaren iedereen te hebben laten genieten van haar prachtige klanken, is ze nu toch echt toe aan groot onderhoud. Passend bij dit unieke en zeer bijzondere, grootse instrument, zijn helaas ook de kosten van haar onderhoud groots!

Om dit klinkend erfgoed in stand te kunnen houden, hebben wij dan ook uw hulp nodig!

Benefietavond

Bestuur en directie Stichting Martinikerk Groningen, nodigen u van harte uit voor dit benefietevent. Titulair organist Erwin Wiersinga speelt werken van Vivaldi en Bach. Orgeladviseur Henk de Vries vertelt over onze Grande Dame, het Schnitger orgel. En Cateraar Smaak van het Noorden verzorgd een heerlijk buffet met streekgerechten.

De inloop is vanaf 17:00 en het programma start om 17.30 uur tot 20.00 uur.

DONATIE

Doneer en help mee het Groninger orgel voor de toekomst te bewaren!

Wanneer u niet in de gelegenheid bent om de benefietavond bij te wonen, of gewoon wat extra's wilt doen, kunt u via onderstaande QR-code direct (via iDeal) een donatie doen.

Donaties worden met grote zorgvuldigheid ingezet voor het behoud van het Schnitgerorgel.

Wanneer de QR-code niet werkt, kunt u ook op deze link klikken

Laat zien dat u trots bent op de Martinikerk en het Schnitger orgel! Donateurs en bezoekers van het benefietevent, worden uitgenodigd hun naam / bedrijfsnaam in te vullen op het formulier hiernaast.

[nf-views id=2225]