Menu Sluiten

Nieuwe Kerk

De Nieuwe Kerk is gebouwd in de Gouden Eeuw als eerste protestantse kerkgebouw van de stad Groningen. Alle vaste zitplaatsen zijn gericht op het podium en het zicht wordt nergens belemmerd door pilaren. U kunt hier maximaal ongeveer 700 mensen verwelkomen, maar ook met kleinere groepen voelt u zich hier prima op uw gemak. Klik hier voor een overzicht van de zitplaatsen (PDF)

Het podium rond de preekstoel is flexibel en kan vergroot worden (uitbreiding met 1 of 2 meter naar voren), zodat er ruimte is voor koor, orkest of toneel. Het gebouw leent zich door opstelling en akoestiek bijzonder goed voor conferenties, lezingen en concerten met kleinere orkesten of koren.

Slide 1
Slide 2
Slide 3
Slide 4
Slide 5

Audio Visuele Middelen
De Nieuwe Kerk beschikt over een goede akoestiek en is met haar vernieuwde geluidsinstallatie, HD kwaliteit beamers en doorzicht breedbeeldschermen een uitstekende locatie voor lezingen, workshop, uitvaarten en ceremonies.

Neem vrijblijvend contact met ons op wanneer u interesse heeft in het huren van de Nieuwe kerk.